Niemieckie media znów łżą

Dziennik „Augsburger Allgemeine”, omawiając historię augsburskich gmin żydowskich, napisał na swojej stronie internetowej, że w 1942 roku policja deportowała 56 Żydów do „polskich obozów zagłady”. Po interwencji polskiej ambasady gazeta poprawiła ten wpis. Dziennik „Augsburger Allgemeine” napisał, że augsburskich Żydów policja wywoziła do polskich obozów zagłady i do obozu Theresienstadt, gdzie zostali później zamordowani.

W stosunku do tego ostatniego niemiecka gazeta nie używa określenia „czeski obóz”, mimo że znajduje się on na terenie dzisiejszych Czech. W rozmowie z „Polakiem w Niemczech” rzecznik prasowy Ambasady RP w Berlinie Dariusz Pawłoś zapewnił, że placówka będzie interweniowała w tej sprawie i natychmiast wystosuje odpowiednie pismo do redakcji „Augsburger Allgemeine”. – Po raz kolejny musimy wyrazić wielkie rozczarowanie i żal, że niemieckie media tak nieprawdziwie, a właściwie fałszywie informują o niemieckich nazistowskich obozach na terenie okupowanej Polski – powiedział nam Dariusz Pawłoś.

Podobnego zdania jest członkini Związku Polaków w Niemczech Anna Halves z oddziału hamburskiego. – To jest i przykre, i straszne zarazem, że ponownie pojawiają się, i to właśnie w prasie niemieckiej, obrażające Polskę i Polaków fałszywe określenia o jakoby istniejących polskich obozach śmierci – powiedziała w rozmowie z nami Halves i dodała, że użycie tego nieprawdziwego stwierdzenia w okresie, gdy Polska obchodzi rocznicę stulecia odzyskania niepodległości wydaje się szczególnie bolesne i jednocześnie bezczelne. Po interwencji polskiej ambasady po kilku godzinach redakcja „Augsburger- Allgemeine” poprawiła fałszywe określenie, zastępując je poprawnym.

Waldemar Maszewski

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.